Skiftet angel eyes fra halogen til led: Problemer med baklys

Tekniske spørsmål angående BMW

Skiftet angel eyes fra halogen til led: Problemer med baklys

Innlegg tylond21 » 29 Aug 2017

Hei!

Jeg har følgende bil: E91 3 serie (05-) - touring - 320d N47

Jeg byttet mine angel eyes fra halogen til LED og etter dem ble byttet så fikk jeg beskjed om at det var feil på mine rear lights.

Jeg byttet til disse: https://www.gsbildeler.no/nettbutikk/bm ... w__2344135

Jeg har prøvd å finne ut hvilken størrelse (watt) halogenpærene var på og tror jeg har sett rundt på nettet at dem var på 10 w.

Mine nye LED er på 20 w.

Jeg tror at fordi at LED pærene trekker mer strøm enn tidligere at dette påvirker det ene baklyset mitt.

Jeg har regnet at om at pæren var på 10 w tidligere og spenningen er 12 v så skal motstanden være 14,4 ohm.

Motstanden er 7,2 ohm når pæren er 20 w og spenningen er 12 v.

For å få total ohm til 14,4 ohm så må jeg plassere en motstand i serie med Led pæren på 7,2 ohm.

Er det noen som har vært borti dette problemet eller vet om det er dette som er problemet at LED pærene "stjeler" strøm fra baklysene? Og finnes det noen spesiallaget motstandere for dette eller må en lage en motstand selv og koble inn i serie med LEDpæren?

Håper noen har greie på dette! :)

mvh Ruben
tylond21

Medlemsnummer: 0

Re: Skiftet angel eyes fra halogen til led: Problemer med ba

Innlegg Henrik 4559 » 15 Sep 2017

Forsvinner feilmeldingene hvis du kobler vekk en eller begge de ny LED parklysene? Ifølge linken til GS skal de ikke gi feilkoder så det er vel bare å reklamere med mindre det er noe feil med baklysene som tilfeldigvis har oppstått samtidig med at du skiftet til LED parklys.
No point trying to make it foolproof, the idiots are far too clever...
Henrik 4559

Medlemsnummer: 4559
Kjøretøy: Diverse E36 skrot

Gå til Teknisk

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 3 gjester