Trøbbel med X6

Tekniske spørsmål angående BMW

Trøbbel med X6

Innlegg ArneJor » 04 Apr 2019

Hei alle der ute. Jeg har en 201 X6 3.0 D. Denne fikke jeg feilmelding på om dårlig lading. Leverte den inn og fikk beskjed om at det var dårlig batteri og det måtte byttes. Dette ble gjort. Da jeg hentet bilen kom imidlertid den samme feilmeldingen opp. Dette påpekte jeg til verkstedet og fikk beskjed om at dette sikkert ville rette seg etter et par omstarter. Det gjorde det imidlertid ikke. Jeg leverte bilen inn igjen og fikk tilbakemelding om at det var problemer med kabelføringen mellom motorrommet og kupeen. Dette skyldes etter verkstedets forklaring at det rant spylevæske ned på ledningsføringen som tæret på isolasjonen på ledningen. Dette fører til flere feilmeldinger som de ikke får kvittert ut. Verkstedet oppga at dette var en kjent svakhet med X6. Utbedring ble anslått til kr. 70 000. Mitt spørsmål til dere er da om noen er kjent med dette og om det er finnes alternative utbedringer som koster mindre? Alternativt kan det også være aktuelt og reise til Sverige eller Tyskland å få dette utført i håp om at det blir rimeligere. Har noen eventuelt forslag til verksteder der som kan utføre dette?
ArneJor

Medlemsnummer: 17855
Kjøretøy: X6

Gå til Teknisk

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Bing [Bot] og 3 gjester