Webansvarlig – Q&A tråd

Arkiv med gamle tråder relatert til gammelt forum og nettside som ikke er relevante lengre.

Webansvarlig – Q&A tråd

Innlegg Vegard Brattli » 23 Nov 2011

[Oppdatering: Etter årsmøte 2012 har jeg fått en plass i hovedstyret og er dermed ikke direkte Webansvarlig lengre, selv om det vil være en av mine oppgaver. Denne tråden kan fortsatt benyttes til spørsmål og kommentarer til webrelaterte ting.]

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hei folkens!

Da har jeg blitt valgt som webansvarlig for bmwccn.no av styret. Jeg har i flere år vært webansvarlig for avdeling Nordland sin nettside (http://www.bmwccnn.com) og nå har jeg da tilbydt meg å hjelpe til her også.

Å ta på seg denne oppgaven kan bli en utfordring. De fleste kjenner jo til datakrasjen som rammet oss, og problemene videre med den nye nettsiden og utviklingen av den som ble utført av Metronet. Det har vært mange negative kommentarer (de fleste av dem godt begrunnet), og det har tatt lang tid å få siden brukbar. Nå har metronet sagt seg ferdig med sitt arbeid, og jeg har fått slippe til. Nå legger vi dette bak oss og ser fremover!

Jeg har mange ideer om hvordan denne nettsiden kan forbedres, og jeg mottar gjerne tips og tanker fra dere. Jeg kommer til å publisere og oppdatere en liste over det jeg jobber med, slik at dere selv kan se fremgangen og at ting blir gjort.

Jeg håper dere har en positiv innstilling dette, og forståelse for at jeg jobber på fritiden.
Brukerens avatar
Vegard Brattli

Medlemsnummer: 8048
Kjøretøy: E36 325i Coupe

Re:ny-webansvarlig

Innlegg Vegard Brattli » 23 Nov 2011

[Oppdatering: Etter at vi oppgraderte til forum versjon 3 er denne arbeidslisten utdatert. Tråden kan fortsatt benyttes til spørsmål og kommentarer til webrelaterte ting.]

Arbeidsliste - Oppdatert 28.06.12 (Vennligst ikke siter denne listen.)

Siden generelt

- Ny søkemotor <-- Lagt til

- Medlemskortet på profilen viser nick istedenfor navn <-- Fikset

- Medlemskortet som kommer i posten viser nick istedenfor navn <-- Fikset

- Bug: Medlemmer mister navnet sitt på siden etter å ha oppdatert profil. <-- Fikset av Metronet

- Bug: Meldinger sendes noen ganger til flere brukere <-- Fikset av Metronet

- De forskjellige bloggene (inkl. avdelingene og forsiden) har ikke overskrifter som forteller hva du er inne på. <-- Fikset

- Personlig headerbilde til avdelingene <-- Lagt til

- Når man logger ut havner man på innloggingssiden - Ulogisk! <-- Fikset

- Problemer med æ ø å enkelte steder. <-- Fikset

- Oversikt over brukerbloggene <-- Lagt til under "Diverse"

- Gi DK/UG tilgang til medlemsregisteret <-- Fikset

- Nye annonsesider i samarbeid med Buy24 <-- Lagt til

- Fotogalleri for alle DK/UG <-- Lagt til

- Medlemmene får ikke epost når medlemsskapet går mot slutten <-- Fikset

- Nedlastbar kalender i kjente formater <-- Lagt til

- Oversett all Engelsk til Norsk og utbedre skrivefeiler. <-- Tar dette underveis når jeg kommer over det.

- Oppdatere designet. <-- Fikler litt med dette innimellom. Dette blir man vel aldri ferdig med?

- Få inn mer informasjon på nettsiden generelt (Historikk, motorkoder osv). Noe sånt som vi hadde før, bare bedre.

- Linker som går ut av siden burde åpnes automatisk i ny fane.

- Webshop

Kun forumet

- Aktivitetslogg slik at brukerene lett kan se hvilken tråd som er svart på. <-- Lagt til (Se Forumaktiviteter)

- Man kan ikke sitere fra forrige side. Siteringen bør dessuten forbedres. <-- Fikset

- Knapper på forumet endrer fasong når man holder musen over dem. <-- Fikset

- Legge til mulighet for å legge inn bilder fra url. <-- Lagt til (Se Lovlige HTML-koder)

- Undersøke støtte for Tapatalk. <-- Ikke støttet på denne forumtypen.

- Bildeopplasteren vises ikke når man redigerer innlegg. <-- Fikset

- Vurdere å fjerne "Stikkord" for å gi plass til flere kolonner i kategoriene. <-- Gjort. "Startet av" er lagt til.

- Smileys? <-- Lagt til.

- Vurdere å sette kategoriene øverst på forumforsiden. <-- Gjort

- Vurdere å bytte ut "skrevet xx tid siden" med dato og klokkeslett. <-- Viser begge deler nå

- Avstemninger? <-- Lagt til

- Forumoversikten bør vise hva som er oppdatert siden sist du var pålogget <-- Vises med uthevet skrift

- Ingen forhåndsvisning før publisering av innlegg. <-- Lagt til - Trenger mer jobb

- Åpne forumet for alle <-- Done

- Vedleggopplasteren: "Lagre vedlegg" publiserer innlegget istedenfor å lagre vedleggene, og det går ikke å plassere vedleggene der man vil i innlegget uten å redigere innlegget etterpå.

- Få inn det gamle forumet på et eller annet vis. <-- Foreløpig stans. Problemer med å få gjenopprettet harddisken.

- Signatur?

- Mer informasjon under avatar når man skriver innlegg?

- Vise hvilken kategori siste innlegg hører til på forumforsiden
Brukerens avatar
Vegard Brattli

Medlemsnummer: 8048
Kjøretøy: E36 325i Coupe

Innlegg 7922 » 23 Nov 2011

Har trua på deg Vegard! Har lagt merke til ting du har postet tidligere, og du er nok rette mann til jobben. At Metronet anser seg ferdig, er jo litt bemerkelsesverdig synes jeg. Om dette er representativt for "ferdig produkt" fra det firmaet, er det ikke spesielt høyt nivå i bransjen.

Jeg har lagt merke til at det er litt mer optimisme og fart på forumet i det siste, ikke bare Jon som tappert forsøker å skape liv, og det er bra.

Det var tilogmed befriende å lese Fredericks dieselhatinnlegg igjen, SÅ mye savner jeg miljøet vi hadde tidligere.

7922

Medlemsnummer: 7922

Innlegg 10622 » 23 Nov 2011

Velkommen skal du være, men du får ta dett litt forsiktig til å begynne med. Har hatt en konstruktiv og hyggelig dialog med deg i den siste tiden. Vegard er rett mann for jobben og vi ser virkelig frem til et flott sammarbeid.

10622

Medlemsnummer: 10622

Innlegg 7691 » 24 Nov 2011

dette høres meget bra ut! Utrolig kjekt at folk viser engasjement og tar ansvar

7691

Medlemsnummer: 7691

Innlegg Ove Kvam » 24 Nov 2011

Jeg er helt enig med Morten, og ønsker lykke til med oppgaven.

Brukerens avatar
Ove Kvam

Medlemsnummer: 2359
Kjøretøy: 2016 118i M-Sport

Innlegg 2377 » 24 Nov 2011

Jeg er også enig i at dette høres oppløftende ut, men det endrer ikke kritikken av Metronet (som har gjort en latterlig dårlig jobb etter min oppfatning).

2377

Medlemsnummer: 2377

Innlegg Joachim Lie » 24 Nov 2011

All ære til Vegard Brattli som ønsker å jobbe med siden vår! Dette blir spennende!

Joachim Lie

Medlemsnummer: 7964
Kjøretøy: E30, 325, E39 520iT, E91 LCI 318iTM

Innlegg BMW.Robert » 24 Nov 2011

Flott Vegard, nå er vi i gang for fullt. Det er godt det blir litt mer norlæninga i styr og stell )

Brukerens avatar
BMW.Robert

Medlemsnummer: 681
Kjøretøy: M3

Innlegg Erland » 24 Nov 2011

Bra, en sindig nordlending som tåler litt motvind passer godt til dette.

Utmerket at Metronet er historie, og Lykke til med en nødvendig jobb!.

Erland

Medlemsnummer: 2618
Kjøretøy: -99 323ti og -90 318is

Neste

Gå til Arkiv

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest