BMWCCN. IT-ulykken som rammet oss. Hva nå?

Arkiv med gamle tråder relatert til gammelt forum og nettside som ikke er relevante lengre.

Re:BMWCCN. IT-ulykken som rammet oss. Hva nå?

Innlegg 7691 » 20 Aug 2011

Hvis det skal være noen videre utvikling av forumet så ville jeg heller brukt tiden på å integrere brukerdatabasen med phpbb, som er det absolutt mest brukte forumet pr dags dato. Phpbb har all den funksjonaliteten jeg savner her, mest av alt muligheten til å ha underforum med egne admin-tilganger

7691

Medlemsnummer: 7691

Innlegg Ove Kvam » 20 Aug 2011

Vi har veldig bruk for underforum. Alle underavdelingene bør ha sitt eget, hovedstyret bør ha ett, og banekomiteen bør ha ett. Det letter det administrative arbeidet vesentlig.

Rent forumteknisk savner jeg først og fremst søkefunksjon og at nye meldinger siden forrige besøk kan finnes på en enkel måte. Er lite poeng med innlogging hvis man ikke utnytter fordelene det har.

Jeg har også observert at siden tidvis har veldig treg respons, til tross for at trafikken på siden tilsynelatende er veldig liten. Det gamle forumet var mye kvikkere.

Brukerens avatar
Ove Kvam

Medlemsnummer: 2359
Kjøretøy: 2016 118i M-Sport

Innlegg Joachim Lie » 20 Aug 2011

Ove: nå har jeg laget ett underforum til banekomiteen.

Du finner det nederst på forum siden

Joachim Lie

Medlemsnummer: 7964
Kjøretøy: E30, 325, E39 520iT, E91 LCI 318iTM

Innlegg 001 » 20 Aug 2011

Det er dessverre lett å si ”Jeg vil ha” når det ikke er lett å finne ”noen til å gjøre det du vil ha”! Å drive en hjemmeside eller et klubblad er ikke man tar på hælen en gang i blant, men krever en daglig innsats, kanskje flere timer hver dag om det skal bli et kvalitetsprodukt som er representativt og som medlemmene i allmennhet vil kunne akseptere. Vi har omkring 3000 ulike meninger, d.v.s. at man i det minste har mange interesseretninger som ønsker å få ”sine” saker i bladet for å være fornøyde.

Det er derfor jeg synes flere burde prøve å sette seg inn i hvordan dette kan løses i praksis og slutte å drømme om noe som er svært vanskelig å oppnå. Å være redaktør, enten det er på nett eller i et blad er arbeidsomt og omstendelig. Det er ikke min mening å si jeg ikke ønsker å fortsette med Fahrfreude på papir, men det er forferdelig vanskelig å oppnå kontinuitet over tid.

Et Fahrfreude på nettet er mye enklere å få til og vi må i det minste beregne å skaffe oss en som vi må betale for å gjøre en profesjonell jobb. Da er det også litt enklere å forlange stoff av ulik karakter og kvalitet.

Angående nettsidene/Forum. Joachim spør i dag om hvilke underforum vi ønsker. Fint at man spør, men er det ikke litt sent å begynne med en behovsspesifikasjon 2-3 år etter at man bestilte programmet? Greit at man spør, men lappverket bare fortsetter. Er det virkelig så vanskelig å gjøre noe så elementært når man gang på gang etterspør det? Og det ser fortsatt ut til at ingen klarer å få fram et svar.

001

Medlemsnummer: 1

Innlegg Joachim Lie » 21 Aug 2011

Arne: Det har tydeligvis blitt lagt opp for at vi med admin tilgang skal lage disse underforumene selv.

Dette er ikke ment som noe lappeverk! Jeg prøver bare å få til en bra løsning.

Joachim Lie

Innlegg 001 » 21 Aug 2011

Helt greit det Joachim, tror de fleste er fornøyd med at du gjør hva du gjør her. Men det jeg etterlyser, og som jeg vet mange andre også etterlyser, er en kravspesifikasjon som kan settes opp mot hva vi har/skal få etter nåværende avtale med Metronet og hva som er det ultimate ønske til slutt.

Det er faktisk noen som ønsker mer ut av denne investeringen enn dette forumet, men det fører for langt å ramse opp det her. Dessuten skal en slik spesifikasjon også dannes på grunnlag av ønsker/behov fra alle DK/UG's behov, ikke bare HK/styret. En totalløsning vil sannsynligvis ikke kunne realiseres på en god stund pga kostnadene, men da ville man i alle fall kunne sette opp en prioriteringsplan, sett opp mot kostnader og bevilge nødvendig kapital etter hvert. Målsetninger totalt og/eller pr område er noe enhver seriøs bedrift eller organisasjon har, men ikke BMWCCN?

001

Medlemsnummer: 1

Innlegg Karl-M » 29 Aug 2011

Siden Arne har så mye glupe forslag foreslår jeg at han overtar.Na skal han jo også arrangere ekstraordinær generalforsamling. Jeg er lei av all klagingen og småbeskyldningene og pesset. styre har toss allt fått ordnet opp i svært mange ting og fått ting på stell men det er hvist ikke bra nok... bare klaging og nostalgiske prosedyer på hvordan tng skal odndet. På tross av 2-3 timer 6 dager i uken

Jeg oversender derfor klubbese avtaler og hele mitt arkiv til medlemm nr. 1 og selvfølgelig æredsmedlem..... så får han se om han kan dra dette videre.. Jeg gidder hverfall ikke ligge å bekjymre meg har andre ting å surre med, hvor kritikken er noe mer human. og gleden myyyyye større,Jeg hr blittngammel nok til å prøv å unngå slike problemer..

Gratulerer Arne du har gjort et forsøk på et greit kupp. Jeg gidder ikke å engasjere meg i dette etter all den negative kritikken du har presentert ..Lykke til med ekstraordinær generalforsammling formannsmøte

HVA ER PRIVATADRESEN DIN:

SÅ JEG KAN FÅ SENDT OVER KLUBBE OG DIVERSE PAPIRER OG AVTALER SOM DU GARANTERT FÅR

BRUK FOR.

GRATULERER MED ET FINT KUPP

Karl-Magnus
Karl-M

Medlemsnummer: 4707

Innlegg GSS » 30 Aug 2011

Synes Arne kommer med mye fine tanker jeg, men det er helt umulig for medlemmene å se at noe av dette blir registrert. Det finnes ingen informasjon om hva det jobbes med, hva for planer som finnes osv. Av alle de gode forslagene klarer man selvsagt ikke å gjennomføre umiddelbart, men dersom ideer faller i smak bør det kunne settes opp en plan for framtiden.

Det er jo ingen som får tilbakemeldinger på noe av det de skriver som er rettet mot styret, i allefall ikke så alle kan se det. Da virker det ikke som noe blir gjort, ei heller at noe av det medlemmene kommer med bli notert.

Karl-Magnus er blitt gammel nok til å prøve å unngå slike problemer, men gir ikke inntrykk av å være spesielt gammel i måten å ta opp ting på eller respondere på forslag og råd (som tolkes som kritikk).

GSS

Medlemsnummer: 5583
Kjøretøy: e12 Alpina B7 Turbo, e39 540iT, e38 728ia

Innlegg Ove Kvam » 30 Aug 2011

Dette handler kun om kommunikasjon/informasjon. Hadde ikke forslaget om en egen informasjonsstilling i styret blitt nedstemt på årsmøtet, tror jeg situasjonen ville vært en helt annen. Jeg håper forslaget vil bli vurdert på nytt, så det kan opprettes en god informasjonskanal mellom styret og medlemmene.

Brukerens avatar
Ove Kvam

Medlemsnummer: 2359
Kjøretøy: 2016 118i M-Sport

Innlegg Joachim Lie » 30 Aug 2011

> Ove Kvam skrev:

> Dette handler kun om kommunikasjon/informasjon. Hadde ikke forslaget om en egen informasjonsstilling i styret blitt nedstemt på årsmøtet, tror jeg situasjonen ville vært en helt annen. Jeg håper forslaget vil bli vurdert på nytt, så det kan opprettes en god informasjonskanal mellom styret og medlemmene.

>

Det er medlemmene som stemte dette forslaget ned.

Hvis medlemmene ønsker en slik stilling må de stille på årsmøte og avgi sin stemme!

Synes det er ett bra forslag med en "informasjons direktør" stilling

Joachim Lie

ForrigeNeste

Gå til Arkiv

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest