Savner "gamle" fora

Arkiv med gamle tråder relatert til gammelt forum og nettside som ikke er relevante lengre.

Re:Savner "gamle" fora

Innlegg SteinarK » 19 Nov 2011

> Lars-Inge skrev:

> Forslag:

> Jeg ser ikke bort i fra at veien fremover er at en gruppe tar tak i det og setter opp f.eks Joomla + phpBB som steg 1.

> Steg 3 kan være å få på plass medlemsregisteret + paypal (her må man nok utvikle selv. Noen hundre timer kan nok gå med her).

>

Er ikke dette hyllevare?

Se f.eks NiceMemberships eller OSEMemberships her http://extensions.joomla.org/extensions/e-commerce/membership-a-subscriptions

Brukerens avatar
SteinarK

Medlemsnummer: 2987
Kjøretøy: e46 332ti/e46 325ti/e61 530dat

Innlegg Vegard Brattli » 19 Nov 2011

> Lars-Inge skrev:

> Det finnes allerede et annet også. BMWCCN. (Ja riktig, det du bruker her nå.)

Nei, vi bruker ikke phpBB.

> Lars-Inge skrev:

> Ja, bla.a det klubben har betalt for er at Metronet har laget broen mellom

> Wordbuddy/press og phpBB + registeret med betaling. Jeg har ikke vært med i

> prosessen, så detaljene vet jeg ikke.

Nei, Metronet har ikke laget noen bro mellom wp og phpBB.

> Lars-Inge skrev:

> Forslag:

> Jeg ser ikke bort i fra at veien fremover er at en gruppe tar tak i det og setter opp

> f.eks Joomla + phpBB som steg 1.

> Steg 2 blir å få designet etter BMW gruppen. Få det til å se ut som

> http://www.bmw.com/com/en/index.html

> Steg 3 kan være å få på plass medlemsregisteret + paypal (her må man nok utvikle selv.

> Noen hundre timer kan nok gå med her).

> Steg 4 kan bli å kaste Metronet på bosset og switche til ny løsning.

Så du mener man skal gå gjennom hele prosessen på nytt igjen og starte på scratch istedenfor å utbedre det vi har?

> Lars-Inge skrev:

> På sikt bør klubben stake ut en retning fri for Metronet.

Metronet holder på med sin liste over feil på siden, så er de ferdige.

> Lars-Inge skrev:

> Jeg kommer ikke til å gå igang med noe slikt prosjekt, så dette var ikke konkrete

> planer fremover fra min side.

Lett å komme og si hva som må gjøres uten å tilby noe selv.

Brukerens avatar
Vegard Brattli

Medlemsnummer: 8048
Kjøretøy: E36 325i Coupe

Innlegg awt » 19 Nov 2011

"Bimmers har jo tross alt ikke vært oppdatert siden 12 mars 2011. Vi driver faktisk å utvikler siden vår, hvem andre gjør det i dag?"

Fantastisk, man kan faktisk ikke quote et innlegg om tråden har kommet videre til en ny side.

Uansett, jeg leser stadig om denne utviklingen, men ser lite til den. Hvor er søkefunksjonen? Hvorfor kan man ikke legge inn bilder i innlegg som ligger på nettet allerede? Hvorfor endrer knappene fasong når man holder over dem? Hvorfor ser quote-funksjonen som om den kommer fra DOS? Hvorfor er halve siden på engelsk?

Dette er ting som bimmers.no og de fleste andre forumer har orden på, i tillegg til mye annet som mangler her. Da spiller det veldig liten rolle om siste nyhet er fra 12. mars 2011.

15 BMW X4 30d MPPK
Brukerens avatar
awt

Medlemsnummer: 9922
Kjøretøy: e61 523i og e81 116i

Innlegg 895 » 19 Nov 2011

Oppdateringer og utvikling av siden er 2 forskjellige ting i mine øyne.

895

Medlemsnummer: 895

Innlegg 10622 » 19 Nov 2011

Vi driver med begge deler:)

10622

Medlemsnummer: 10622

Innlegg Vegard Brattli » 20 Nov 2011

> awt skrev:

> Uansett, jeg leser stadig om denne utviklingen, men ser lite til den.

Det er ikke så enkelt å forsvare denne utviklingen, men det er jo som kjent Metronet som står for dette. Når de sier til klubben at de jobber med problemene, så kan man jo ikke gjøre annet enn å fortelle det videre. Det går utrolig tregt, men de holder visstnok på. Det er jo en tragedie at man skal plages med ting i så lang tid, og som admin føler man seg litt hjelpesløs når folk klager, men hva skal man si?

Styret gjør i allefall alt de kan for å få dette i orden, det er ikke der tregheten ligger.

Brukerens avatar
Vegard Brattli

Innlegg awt » 20 Nov 2011

Det var et litt bedre svar.

Jeg er faktisk ikke i tvil om at det du sier er sant, og det er forsåvidt greit nok. Når man derimot begynner å "rakke ned" på andre nettsteder med usaklige argumenter synes jeg det blir litt feil. Spesielt når disse nettstedene både fungerer bedre, har mer innlegg og flere medlemmer blir det litt barnslig.

15 BMW X4 30d MPPK
Brukerens avatar
awt

Medlemsnummer: 9922
Kjøretøy: e61 523i og e81 116i

Innlegg 4138 » 20 Nov 2011

> Vegard Brattli skrev:

> > Lars-Inge skrev:

> > Det finnes allerede et annet også. BMWCCN. (Ja riktig, det du bruker her nå.)

> Nei, vi bruker ikke phpBB.

For ca 1 år siden fikk vi oversendt database-tabellene fra Metronet for å se om vi selv kunne lage et rapport-uttrekk for rapportering mot medlemsregisteret. Det arbeidet kom aldri i gang, men vi diskuterte det en kveld og kjørte litt SQL-spørringer mot tabellene for å se hvordan det var skrudd sammen. Der mener jeg det var phpBB-tabeller i uttrekket. Men vi fikk kanskje feil tabeller?

> > Lars-Inge skrev:

> > Ja, bla.a det klubben har betalt for er at Metronet har laget broen mellom

> > Wordbuddy/press og phpBB + registeret med betaling. Jeg har ikke vært med i

> > prosessen, så detaljene vet jeg ikke.

> Nei, Metronet har ikke laget noen bro mellom wp og phpBB.

Ettersom jeg forstår så har de laget sin egen html-generator mot tabellene.

Men dette er muligens ikke rett?

> Så du mener man skal gå gjennom hele prosessen på nytt igjen og starte på scratch istedenfor å

> utbedre det vi har?

Det viktige er at du er trygg på løsningen (kode og tabell nivå).

Jeg er ikke trygg på den.

> > Lars-Inge skrev:

> > Jeg kommer ikke til å gå igang med noe slikt prosjekt, så dette var ikke konkrete

> > planer fremover fra min side.

> Lett å komme og si hva som må gjøres uten å tilby noe selv.

Hvis man sier hva som kan gjøres, da har man tilbytt tankekraft/arkitektur. Hvis man ikke sier noe som helst da tilbyr man ingenting.

Jeg har andre prioriteringer fremover, men kommer til å være tilgjengelig. Forøvrig har jeg arbeidet aktivt for klubben i mer enn 6 1/2 år. Siste året har det ikke blitt noe særlig utenom de siste 1-2 ukene.

4138

Medlemsnummer: 4138

Innlegg Vegard Brattli » 20 Nov 2011

At de har eksprimentert med phpBB tidligere er godt mulig, men jeg kan si med sikkerhet at det ikke er det som kjøres her nå. Kanskje de dro samme konklusjon som meg, at å samkjøre WordPress og phpBB der wp skulle ta seg av brukerkontrollen var alt for mye jobb?

Jeg var kanskje litt hard når jeg skrev "Lett å komme og si hva som må gjøres uten å tilby noe selv.", jeg er klar over at du har lagt en del arbeid i klubben. Du var kanskje ikke helt rette mannen å gi den kommentaren til, men du skjønner nok hva jeg mener

Brukerens avatar
Vegard Brattli

Innlegg Raymond Andersen » 20 Nov 2011

"Bimmers har jo tross alt ikke vært oppdatert siden 12 mars 2011. Vi driver faktisk å utvikler siden vår, hvem andre gjør det i dag? "

Bimmers har vært oppdatert siden den tid. Ser du på samme side, så har det vært en oppdatering 27. mai, og der står det forklart hvorfor det ikke har vært så mange oppdateringer siden den gang. Gunnar har rett og slett ikke så mye tid til sidene lenger, og vurderer å selge Bimmers til rette person(er). Det har forøvrig vært flere oppdateringer siden den gang, men det er bare ikke nevnt på forsiden.

Nordschleife - Balls required
Raymond Andersen

Medlemsnummer: 2914
Kjøretøy: E36 M3 Clubsport

ForrigeNeste

Gå til Arkiv

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest