Database DIY og feilsøking for bmwccn

Arkiv med gamle tråder relatert til gammelt forum og nettside som ikke er relevante lengre.

Database DIY og feilsøking for bmwccn

Innlegg Glennoo » 03 Feb 2012

Leser innemellom tråder av feilsøking og DYI når jeg trenger løse utfordringer med egen bil. Dette får meg til og tenke i retning om vi i bmwccn kunne få opprettet en egen database på kjente problemstillinger? Er det mulig?

Vet at det finnes noen slike feilsøkings, DIY linker etc. Det burde vel ikke vært så vanskelig lage slike tråder under egne tråder under underkatogorier ,men sjønner at sterk modering av moderatorer som kansje kan være tidkrevende er vel utfordringen. Dette krever vil jeg tro at det er en gjeng som tenker litt imellom hvordan katogriene kan lages. Kansje bør det kunne lages spørringer med gitte søke muligheter? Selv har jeg laget meg katogorier under favoritter på pc som i seg selv kan være tidkrevende søke og lese imellom, da noen tråder kan bli lang tråkke imellom grunnet innlegg som ikke er relevandt.Ingen data guru, så bare en tanke og tror det trengs noen som tar inativ og brenner for slik type inativ. Føler meg ikke kallet til dette, men kan sikkert bidra litt underveis .

Eksempel: http://www.bimmerdiy.com/dir/ og http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.php?t=67887

[attachment=5893,655]

E87 116d M-Sport Edition 2011mod
Brukerens avatar
Glennoo

Medlemsnummer: 8561
Kjøretøy: E87 116d M Sport Edition 2011mod

Re:Database DIY og feilsøking for bmwccn

Innlegg awt » 04 Feb 2012

Jeg er veldig for dette. Gjerne et eget "system" om det er mulig, det kan fort bli rotete å bruke vanlige tråder til dette.

Jeg kunne også tenkt meg et sted man kan laste opp dokumenter fra BMW, som gamle prislister, ettermonteringer osv. Hvorvidt dette er lovlig/akseptert er vel en annen sak.

15 BMW X4 30d MPPK
Brukerens avatar
awt

Medlemsnummer: 9922
Kjøretøy: e61 523i og e81 116i

Innlegg Fliid » 04 Feb 2012

Kjempe forslag Glenno!

Jeg pleier å bruke denne når jeg jobber på min BMW.

[attachment=5909,670]

Mvh
Fliid
Leder BMWCCN Telemark
Fliid

Medlemsnummer: 10118

Innlegg BMW.Robert » 05 Feb 2012

Godt forslag. Men kun for medlemmer er mitt stikkord. Da er det enda en god grunn for å være medlem i klubben.

Brukerens avatar
BMW.Robert

Medlemsnummer: 681
Kjøretøy: M3

Innlegg GSS » 05 Feb 2012

En slik base er verdifullt i tillegg til forumet! Håper noe slikt lar seg løse (at man da kan legge inn DIY selv).

Enig at den kun bør være tilgjengelig for medlemmer.

GSS

Medlemsnummer: 5583
Kjøretøy: e12 Alpina B7 Turbo, e39 540iT, e38 728ia

Innlegg 13697 » 05 Feb 2012

Godt forslag, ofte passer slike ting som DIY bedre inn i andre former enn tråder i et forum. Kan gjøre ting mer oversiktlig f.eks.

Litt apropos: jeg drømmer om et system for brukertester/vurderinger likt bike.no sin løsning. En database med forskjellige kategorier, f.eks "coilovers", "bremsekomponenter", "eksos" osv, der det ligger forskjellige produkter innunder. Førstemann som vurderer et produkt legger det inn, og så kan andre fylle på med sine egne erfaringer. Dette var sikkert ikke kjempegodt forklart, men ta enn titt på http://bike.no/review/ og se hvordan det funker der!

13697

Medlemsnummer: 13697

Innlegg Vegard Brattli » 06 Feb 2012

Her var det mange gode ideer. Jeg skal se hva jeg kan få til når jeg har tid. Kom gjerne med flere forslag og tanker om hvordan dette skal være.
Brukerens avatar
Vegard Brattli

Medlemsnummer: 8048
Kjøretøy: E36 325i Coupe

Innlegg 2000Touring » 06 Feb 2012

Hvordan skal vi få ikke-medlemmer til å bli medlemmer, når de ikke engang skal få lov til å se hva vi som medlemmer holder på med?

Er poenget med BMWCCN at det skal bli en lukket klubb?

"Enten er dere med oss og betaler kontingenten på 600kr, eller så hold dere unna" - er det det som er tankegangen her?

Hvorfor ikke heller ha det slik at de som kan bidra, får lov til å gjøre det - uavhengig av medlemskap??

Jeg har troa på at å opptre mere inkluderende så vil flere være interessert i å være medlem i klubben.

Brukerens avatar
2000Touring

Medlemsnummer: 948
Kjøretøy: 96 Z3, 08 F650GS, 96 316 Compact

Innlegg 001 » 06 Feb 2012

Et meget interessant spørsmål. Ditt synspunkt synes jeg du burde sende inn som et forslag til BMW CCN Årsmøtet slik at det kan bli grundig utredet og debattert. Det bør være prinsipper og bestemmelser for hva som skal være tilgjengelig, begrenset og/eller sperret, men hva skal vitsen være med å være medlem i en organisasjon/klubb hvis alt skal være tilgjengelig og åpent?

Jeg tar ikke standpunkt til din mening, jeg bare spør siden dette er en stadig gjenganger i fora som dette. En grundig behandling i rette forum (Årsmøtet) kan kanskje gi et endelig og prisippielt svar på hvilken linje klubben skal følge i en sak som dette fremover?

001

Medlemsnummer: 1

Innlegg 2000Touring » 06 Feb 2012

I og med den nye strukturen er på plass, og på det nye årsmøte vil hele landet være representert med UG og DK, så er jeg enig i at årsmøtet er rette forum for å finne ut hvilke linje klubben skal ligge på fremover.

Jeg skal prøve å lage et forslag til årsmøtet.

For det er vel fortsatt slik at alle kan sende inn forslag til årsmøtet, selv om man ikke selv er delegat for sin UG eller DK?

Brukerens avatar
2000Touring

Medlemsnummer: 948
Kjøretøy: 96 Z3, 08 F650GS, 96 316 Compact

Neste

Gå til Arkiv

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest