Database DIY og feilsøking for bmwccn

Arkiv med gamle tråder relatert til gammelt forum og nettside som ikke er relevante lengre.

Re:Database DIY og feilsøking for bmwccn

Innlegg Rune Kampenes » 06 Feb 2012

AJF001 skrev:

Et meget interessant spørsmål. Ditt synspunkt synes jeg du burde sende inn som et forslag til BMW CCN Årsmøtet slik at det kan bli grundig utredet og debattert. Det bør være prinsipper og bestemmelser for hva som skal være tilgjengelig, begrenset og/eller sperret, men hva skal vitsen være med å være medlem i en organisasjon/klubb hvis alt skal være tilgjengelig og åpent?

Jeg ser både fordeler og ulemper med dette. Synes i vertfall at mesteparten av forumet bør være åpent. En mulighet kunne kanskje være at man fikk en påminnelse et par måneder etter at man ble forummedlem om det ikke snart var på tide og melde seg inn i klubben også.

slike ting som det er snakk om her med DIY kan sikkert være kun for klubbmedlemmer men det bør være mulig og se på framsiden at vi har det men at man ikke kommer inn uten og være medlem. Vi har også snakket om endel ganger i 02/classic om og få scannet inn gamle brosjyrer. Mange av oss har veldig mye liggende som sikkert er interessant for flere enn oss. Slike ting ser jeg at godt kan være kun for klubbmedlemmer.

Men det med et åpent forum er litt prinsipielt også. Slik vi har det på 02/classicforumet nå så har vi endel medlemmer fra andre land. Disse er med i BMW klubber i andre land og er jo velkommen på alle treff i BMWccn sim regi, da synes jeg deg blir feil og nekte de tilgang på forumet til BMWccn.

LMK kontakt. BMWccn
Rune Kampenes

Medlemsnummer: 3442
Kjøretøy: 1983 735ia, 2005 Z4

Innlegg Vegard Brattli » 06 Feb 2012

Mange gode innspill her. Hva om man gjør litt av begge deler da. Alle kan se i DIY databasen, men skal du åpne noe større greier eller bidra blir du bedt om å logge inn?

Det med åpent eller lukket forum er en diskusjon i seg selv, men det er viktig å forstå at å endre på dette vil by på en god del timer utvikling, ettersom dette har sammenheng i hvordan siden og medlemsregisteret er bygd opp generelt. Jeg jobber gratis, men hvor min kompetanse slutter må man kjøpe tjenester og dette koster lett mye penger. Jeg sier ikke at dette ikke er noe jeg kunne ha fått til, det vet jeg egentlig ikke uten å prøve, men det er jo et spørsmål om tid også. Det er mange andre ting på denne nettsiden jeg ønsker å få i orden før jeg begynner å endre på ting som fungerer.

Brukerens avatar
Vegard Brattli

Medlemsnummer: 8048
Kjøretøy: E36 325i Coupe

Innlegg 001 » 06 Feb 2012

Ang innsendelse av forslag m.m. foran Årsmøtet i Hovedklubben, vennligst les artikkelen: INFORMASJON TIL ALLE MEDLEMMER, DISTRIKTSKLUBBER OG UNDERGRUPPER I BMW CCN påå hjemmesiden. Der er det endel info å hente.

001

Medlemsnummer: 1

Innlegg 895 » 06 Feb 2012

Man kunne kanskje åpne innholdsfortegnelsen i en slik base/side slik at alle ser hva som er der. Selve innholdet kunne vært lagt som vedlegg man ikke får åpnet/lastet ned hvis man ikke er medlem.

895

Medlemsnummer: 895

Innlegg Glennoo » 15 Feb 2012

Da ser det ut som noen utenfor bmwccn er iferd med teste ut DIY portal : http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=1&t=217960

E87 116d M-Sport Edition 2011mod
Brukerens avatar
Glennoo

Medlemsnummer: 8561
Kjøretøy: E87 116d M Sport Edition 2011mod

Innlegg Vegard Brattli » 15 Feb 2012

Hmm, så jo ganske bra ut det egentlig. Da må vi lage vår bedre, enkelt og greit

Brukerens avatar
Vegard Brattli

Innlegg tii-Hallvard » 16 Feb 2012

Hadde kanskje vært bra med en samling av forskjellige lenker til diverse bmw sider også? Deler, renovering/reperasjoner.........Hadde kanskje vært en begynnelse?

74 mod. 2002 tii
10 mod. X3 M-sport
10 mod 316D

mob 990 45 320
Brukerens avatar
tii-Hallvard

Medlemsnummer: 11351
Kjøretøy: 74 2002 tii & X3 E83

Innlegg Vegard Brattli » 16 Feb 2012

Absolutt. Om du ønsker å samle noen linker må du gjerne gjøre det. Robert Nilsskog har noen modell- og kjøpsguider som han har tenkt å bidra med, i tilegg til diverse litteratur. Jeg driver å jobber med dette systemet allerede, men det blir litt komplisert.

Jeg lurer litt på hva vi egentlig skal kalle dette? Medlemsportal? BMW-wiki? Det blir jo langt større enn bare DIY.

Jeg ser for meg en plass der innloggede brukere får tilgang til å laste opp i forskjellige kategorier, alt ettersom hva dataene handler om. Litteratur, intern DIY, linker til ekstern DIY, andre guider osv. Muligens må bidragene bekreftes av admin før det publiseres med tanke på spam og opphavsrett.

I de fleste av kategoriene er innholdet lesbart for alle, i andre blir du bedt om å logge inn først.

Brukerens avatar
Vegard Brattli

Innlegg awt » 16 Feb 2012

Jeg har også litt relaterte "dokumenter" liggende. Det er dessverre mye som ikke er sortert enda, men det kommer seg.

Har disse på en Google Docs-konto, så mulig man må ha Gmail/Google-konto for å se dette.

https://docs.google.com/open?id=0B3TCKMhK8oOONzY5MjZkYTItMTUxNi00YTUyLTg0N2MtOTdjMTQ0NjE4Y2Mx

Mesteparten ligger under "usortert".

15 BMW X4 30d MPPK
Brukerens avatar
awt

Medlemsnummer: 9922
Kjøretøy: e61 523i og e81 116i

Innlegg Vegard Brattli » 16 Feb 2012

Ikke småtterier du hadde der awt.

Kjenner jeg er litt gira på å få dette i gang nå

Brukerens avatar
Vegard Brattli