Hvorfor er 02classic prioritert foran andre BMW Veteranbiler?

Arkiv med gamle tråder relatert til gammelt forum og nettside som ikke er relevante lengre.

Hvorfor er 02classic prioritert foran andre BMW Veteranbiler?

Innlegg 14053 » 26 Mai 2012

Hvorfor er 02classic prioritert foran andre BMW Veteranbiler her i forumet?

Det finnes jo som kjent BMW veteranbiler helt fra Dixi og oppover.......

http://no.wikipedia.org/wiki/Liste_over_BMW-modeller

[attachment=8283,893] [attachment=8283,894]

Brukerens avatar
14053

Medlemsnummer: 14053
Kjøretøy: 2008 BMW 320da

Re:Hvorfor er 02classic prioritert foran andre BMW Veteranbiler?

Eller er det ment som 02 + øvrig classic?

Brukerens avatar
14053

Innlegg Erland » 26 Mai 2012

Årsaken er nok at flesteparten av medlemmene er 02-entusiaster/eiere, de startet sikkert denne avdelingen. Og de er hardcore :!:

Erland

Medlemsnummer: 2618
Kjøretøy: -99 323ti og -90 318is

En BMW klubb skal/bør jo ikke favorisere noen BMW veteraner foran andre BMW veteraner. Jeg mener dette er en skandale av BMW klubben. Dette bør de endre snarest på forumet etter min mening.

Har vært medlem her nå i ca 1 mnd. og allerede nå føler jeg at ting er riv ruskende galt her.

Brukerens avatar
14053

Innlegg BMW.Robert » 26 Mai 2012

ottern skrev:

En BMW klubb skal/bør jo ikke favorisere noen BMW veteraner foran andre BMW veteraner. Jeg mener dette er en skandale av BMW klubben. Dette bør de endre snarest på forumet etter min mening.

Har vært medlem her nå i ca 1 mnd. og allerede nå føler jeg at ting er riv ruskende galt her.

Hei! Det finnes - eller har vært en klubb i Norge for BMW Klassikere. Det er fra Dixi til 3.0 Cs/Csi modeller hovedsegmentet har vært. Jeg mener å huske at denne klubben ble invitert for en god del år siden til å delta i klubben vår, men mener å huske at svaret var negativt fra dem.

Jeg søkte litt på nettet om dem, og fant ut at nettsiden deres var nede.

Det er mulig klubben ikke er aktiv lenger. Vi har flere slike "eldre" veteraner som eies av medlemmer i klubben vår i dag. Men de bor ganske spredt rundt i Norge, tror det er en av årsakene til at de ikke deltar, eller har gjort noe initativ til å starte en egen undergruppe. Vi i styret er mer en interessert i at noen tok tak i dette og kunne sette sammen enten en gruppe for de virkelig eldre bilene, eller egen avdeling.

Mvh Robert

Brukerens avatar
BMW.Robert

Medlemsnummer: 681
Kjøretøy: M3

Innlegg 14053 » 27 Mai 2012

Jeg tror ikke du helt skjønte mitt poeng. Det jeg mener er at alle BMW veteraner bør likestilles her på FORUMET. En kategori for alle BMW veteraner og ikke bare 02classic. Der man kan diskutere alle BMW veteraner.

Brukerens avatar
14053

Innlegg BMW.Robert » 27 Mai 2012

ottern skrev:

Jeg tror ikke du helt skjønte mitt poeng. Det jeg mener er at alle BMW veteraner bør likestilles her på FORUMET. En kategori for alle BMW veteraner og ikke bare 02classic. Der man kan diskutere alle BMW veteraner.

Skal vi tvinge 02/Classic til å kalle seg bare Klassikere?

En slik ren klassikerklubb eller undergruppe står ledig i klubben vår pr dags dato, så her kan du selv bare starte opp en slik klubb hvis du ønsker.

02/Classic er sikkert åpne for å få utvide sin undergruppe med alle biler tilbake til 1928. Det har vært forsøkt, og det er vel ingen umulighet, men da trenger vi folk som er nok interessert. BMW CCN er en klubb for entusiaster, og alle kan starte en egen undergruppe, f.eks. E30 klubb, for bare 3 serie E30, eller E28 osv. Dette er da ikke negativt, det er bare en egen interessegruppe. De er selvsagt medlem i hovedklubben også, selv om de tilhører en interessegruppe.

Brukerens avatar
BMW.Robert

Medlemsnummer: 681
Kjøretøy: M3

Innlegg 14053 » 27 Mai 2012

Jeg tror at vi snakker forbi hverandre.

Dette dreier seg kun om hva man kan diskutere på forumet og ikke undergrupper i klubben.

På forumet kan det settes opp slik:

BMW Veteran (Hovedkategori)

02/Classic (Underkategori)

Øvrig BMW Veteran (Underkategori)

Da kan de som ønsker det diskutere 02/classic eller alle andre BMW veteranbiler

Brukerens avatar
14053

Innlegg 02-Øivind » 27 Mai 2012

02/Classic-gruppen er for alle som har interesse for alt av BMW-veteraner. I utgangspunktet ble gruppen stiftet for å ta vare på og pleie interessen til de med 02 og coupe og ble følgelig hetende 02/Coupe. Ettersom modellutvalget i gruppen har ekspandert, skiftet den navn til 02/Classic og innbefatter nå veteran, Isetta/700, NK, 02, E12, E21, E24 og E23. Eventuelle andre modeller og navneskifte er noe som må sendes inn til årsmøtet til gruppen og bli stemt over der, men så langt har ikke det blitt gjort. Nå har jo gruppen også akkurat brukt en anselig sum med penger på ny logo og profileringsartikler, så rent økonomisk bør vel navnet bestå ei stund til...

Når det gjelder forumet, så et det åpent for å diskutere hvilken BMW-modell som helst, uansett årstall

Øivind Seielstad
president
BMW Car Club Norway
Brukerens avatar
02-Øivind

Medlemsnummer: 2539
Kjøretøy: '65 1800, '69 2002, '14 316i

Innlegg Rune Kampenes » 27 Mai 2012

Jeg tror du har missforstått litte gran. Det er ikke en underavdeling kun for 02 men en underavdeling for 02 og andre klassiske BMWer.

Jeg har sittet i styret i 02/classic endel år nå men gikk ut på siste årsmøte. Har aldri hatt noen 02 men en annen klassiker og føler meg slett ikke uønsket på 02/classic treffene. Det er klart 02 biler er i flertall men de mest interessante er alle de andre som møter opp synes jeg.

Ellers har det vært diskutert noen år og ta opp E28 i 02/classic men foreløbig har det ikke kommet inn noe årsmøteforslag på det. De har vært velkommen på treffene våre de siste årene.

Personlig er jeg litt skeptisk til for mange underavdelinger også. Det er vanskelig nok og finne styremedlemmer til 02/classic avdelingen om men ikke skal finne styremedlemmer til en E30 avdeling og en veteranavdeling i tillegg.

LMK kontakt. BMWccn
Rune Kampenes

Medlemsnummer: 3442
Kjøretøy: 1983 735ia, 2005 Z4

Neste

Gå til Arkiv

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest