Er nettsidene veldig trege eller er det noe galt hos meg?

Arkiv med gamle tråder relatert til gammelt forum og nettside som ikke er relevante lengre.

Svar til: Er nettsidene veldig trege eller er det noe galt hos meg?

Innlegg 7922 » 08 Mar 2013

Samme her.

Jeg hater å kritisere, spesielt når jeg ikke bidrar til noe, men jeg merker at andre fora er enklere og mer intuitive å bruke.

F. eks bimmers.no og detailersclub.no er vesentlig raskere, enklere og mer oversiktlig enn dette. Detailersclub brukte jeg tre sekunder på å komme inn i med tanke på bildeopplasting, søking og oppretting av tråd.

Jeg har av og til tenkt at det burde være unødvendig å finne opp hjulet på nytt, og heller bruke struktur som allerede er i bruk rundt omkring, der erfaring har dannet grunnlaget for brukervennligheten og det jeg savner her.

Jeg vet det er lagt ned masse arbeid, spesielt av Vegard, og det er milevis bedre enn det var. Allikevel trekker jeg oftere til Bimmers, bl.a har jeg lagt ut byggetråd om bilen min der fordi det er enkelt.

Som den amatøren jeg er klarer jeg heller ikke å si spesifikt hva som burde fjernes, endres, legges til på disse sidene, jeg merker bare at det er rotete og lite oversiktlig.

Igjen, ikke kritikk av nedlagt arbeid, bare litt frustrasjon over at det forumet jeg har foretrukket ikke lenger er det foretrukne.
7922

Medlemsnummer: 7922

Innlegg Vegard Brattli » 09 Mar 2013

Det er klart at selv om nettsidene våre har blitt langt bedre så er det fortsatt en vei å gå. Jeg er ikke fornøyde før dere er det og jeg har ikke tenkt å gi meg heller. Jeg stiller til gjenvalg på årsmøtet for å si det sånn :)

Denne tråden har ikke vært i bruk siden vi oppgraderte til ny serverløsning, og vi har ikke mottatt noen kommentarer på treg nettside siden da. Er det flere som opplever det, og hva legger dere i at den er treg? Vi hadde jo en periode tidligere der det tok evigheter å gå inn på nettsiden fordi Uniweb var under hackerangrep, men den tid er i allefall forbi. Nå kjører vi VPS, for de teknisk interesserte.

Nå er det jo ikke lenge siden forumet ble oppgradert, men jeg er i gang med neste steg. Det er jo sånn at man kan ikke bare plukke den forumtypen man ønsker når man kjører et online medlemsregister, alt skal leke sammen. Her har Arne Otterlei hjulpet meg med å finne "broer" mellom systemene som er tilgjengelige og det har dukket opp noe svært interessant. Takket være det blir neste oppgradering dermed en helt annen forumtype, en som jeg tror de fleste vil kjenne seg tilfreds med. Til og med jeg :)

Utfordringen ligger for min del i å få flyttet over tråder. Vi godtar ingen tap av data. Denne funksjonen finnes ikke per i dag og må lages fra bunnen av. Da vet dere litt av hva min fritid stortsett går i :)
Brukerens avatar
Vegard Brattli

Medlemsnummer: 8048
Kjøretøy: E36 325i Coupe

Innlegg Morten Lello » 09 Mar 2013

Hos meg er det bra fart på nettsidene. Har ikke opplevd noe treghet på lenge. Bruker Chrome som nettleser jeg da.

Men jeg håper forumet en gang når opp til gamle høyder. Er lite trafikk her, men det tar vel litt tid før folk finner tilbake hit.
Brukerens avatar
Morten Lello

Medlemsnummer: 2746

Innlegg 7922 » 09 Mar 2013

Tregheten består i venting før siden lastes. Når det først skjer noe, er det oppe på et blunk.

Som du skjønner aner ikke jeg hvilke kriterier som ligger til grunn for valg av type forumoppbygging, jeg bare registrerer at det finnes mer brukervennlige fora rundt omkring. Om de ikke er avanserte nok til å håndtere f.eks medlemsregisteret, er det jo greit. Da forstår jeg mer av årsaken.

At du legger mye jobb i dette har vi jo sett på utviklingen, så det er ikke deg jeg er frustrert over. :-)
7922

Medlemsnummer: 7922

Forrige

Gå til Arkiv

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest