Våler 22-23.sept

Diskusjon rundt treffene i 02/Classic

Re:Våler 22-23.sept

Innlegg BMW.Robert » 04 Aug 2012

Ove! Vi sjekker ut dette du spør om, kommer tilbake til det:-)



Brukerens avatar
BMW.Robert
 
Innlegg: 236
Registrert: 05 Nov 1990
Medlemsnummer: 681
Kjøretøy: M3

Re:Våler 22-23.sept

Innlegg 9273 » 04 Aug 2012

Ifra programmet: "Norsk Trafikksenter foretar støymåling, som er maks. 90db målt på avstand."


Hvor lang er denne avstanden?



9273
 
Innlegg: 126
Registrert: 10 Mai 2007
Medlemsnummer: 9273

Re:Våler 22-23.sept

Innlegg 7922 » 04 Aug 2012

Støymåleren er plassert permanent i innersving ved begynnelsen av rettstrekket langs med glattkjøringsbanen, så avstanden avhenger av din plassering i banen. Har du eksosen ut på venstre side av bilen, peker den bort fra målingen. 90dB er snaut...



7922
 
Innlegg: 388
Registrert: 23 Okt 2005
Medlemsnummer: 7922

Re:Våler 22-23.sept

Innlegg Erland » 05 Aug 2012

Harald Thorrud skrev:



Støymåleren er plassert permanent i innersving ved begynnelsen av rettstrekket langs med glattkjøringsbanen, så avstanden avhenger av din plassering i banen. Har du eksosen ut på venstre side av bilen, peker den bort fra målingen. 90dB er snaut...



Meget godt poeng Harald..



1- Hvis Våler har samme mikrofonen til høsten som de hadde på vårparten(NSK-treffet), så vil ca 10-20 % av BMW-bilene få lov til å kjøre!. Noen må høre med administrasjonen der oppe om de har justert mikrofonen/gjort noe annet med dette problemet?.



2 - Dersom alle 3 banedelene er leid?.. Så hvorfor ikke fortsette å kjøre treff på 2 av de 3 banedelene når 1 del benyttes til slalomgreier i (minst) 1,5 time?



Erland
 
Innlegg: 714
Registrert: 02 Des 1998
Bosted: Oslo
Medlemsnummer: 2618
Kjøretøy: -99 323ti og -90 318is

Re:Våler 22-23.sept

Innlegg Ove Kvam » 05 Aug 2012

Forslag: Kjør bane 3 som superstage. Da kreves det ingen kjegler, for den banen er jo en superstage i seg selv. Samtidig kan det kjøres frikjøring på bane 1+2.



Brukerens avatar
Ove Kvam
 
Innlegg: 2325
Registrert: 22 Apr 1998
Bosted: Bryne
Medlemsnummer: 2359
Kjøretøy: 2016 118i M-Sport

Re:Våler 22-23.sept

Innlegg SteinarK » 07 Aug 2012

Vegard Brattli skrev:



Da har vi gjort noen endringer i programmet, etter de tilbakemeldinger vi har fått. Baneregler med tanke på støy kommer.


http://bmwccn.no/blog/2012/08/01/program-for-bmw-dagene-pa-valer/





Flott!



Brukerens avatar
SteinarK
 
Innlegg: 225
Registrert: 17 Aug 1999
Medlemsnummer: 2987
Kjøretøy: e46 332ti/e46 325ti/e61 530dat

Re:Våler 22-23.sept

Innlegg Ove Kvam » 22 Aug 2012

Fikk invitasjon på mail her nå. Ser i reglene at det forlanges DOT-merking av dekkene. Er dette fra baneeier? Anbefaler å ikke håndheve dette. DOT (Department Of Transportation) er en amerikansk merking som ikke er relevant for dekk som brukes i Norge. Hvis man skal kreve godkjenning av dekk, må det i så fall være E-merking. Mange vanlige gatedekk mangler DOT-merking.



Ellers så endringene i programmet fornuftige ut. Tror dette kan bli et bra treff!



Brukerens avatar
Ove Kvam
 
Innlegg: 2325
Registrert: 22 Apr 1998
Bosted: Bryne
Medlemsnummer: 2359
Kjøretøy: 2016 118i M-Sport

Re:Våler 22-23.sept

Innlegg Vegard Brattli » 22 Aug 2012

Det er Vålerbanens egne regler som krever det av en eller annen grunn. Hvor nøye det er kan vi vel få sjekket opp.



Brukerens avatar
Vegard Brattli
 
Innlegg: 637
Registrert: 08 Jan 2006
Bosted: Trondheim
Medlemsnummer: 8048
Kjøretøy: E36 325i Coupe

Re:Våler 22-23.sept

Innlegg hagenisse » 22 Aug 2012

Har inntrykk av at det der bare er noe tull en eller annen fjomp på et eller annet tidsspunkt skrev, også har det bare blitt standard. "Gategodkjente dekk i Norge" er det det burde stå.



Brukerens avatar
hagenisse
 
Innlegg: 295
Registrert: 07 Jan 2004
Medlemsnummer: 6124

Re:Våler 22-23.sept

Innlegg 7596 » 23 Aug 2012

Jeg har snakket med Våler om dette og de har ikke oppdatert sitt banereglement ennå.


- Det jeg synes er viktig her er at det er en støygrense på 90 dB (A) og den håndheves strengt. Vi skal sjekke nøye med NAF Våler hvor/hvordan måling skjer slik at vi får målt på riktig måte med vårt utstyr ved teknisk kontroll på innsjekk.


- Dessuten er det ikke lenger krav til oblat på skiltene (falt bort i år fra myndighetenes side).


- For øvrig er det også verdt å merke seg reglene for kjøring med prøveskilt (for de det gjelder). Disse vil vi også måtte praktisere strengt.



Dette med DOT-merkede dekk har vel aldri blitt praktisert og det er nok en overlevning som jeg ikke kan forstå har noen betydning. Noen her som vet hvorfor kravet kan ha oppstått? DOT-merking er vel bare for å identifisere dekket og akkurat DET er det vel nok annen info om på dekkene...det finnes vel ikke umerkede dekk på markedet (i Norge)?


Og: det er vel ingen som kjører på banen med noen (gamle?) umerkede dekk uansett.



7596
 
Innlegg: 62
Registrert: 08 Jun 2005
Medlemsnummer: 7596

ForrigeNeste

Gå til Treff

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest