PeR4 skrev:
Svaret til Vegard: "Det er nå det som er bestemt. Superstage kommer ikke til å være på bane 3, derfor blir banen stengt for øvrig kjøring mens dette pågår."
Første delen visste jeg. Andre delen forsåvidt også.
Jeg hadde vel sett for seg at noen av de som har vært med og planlagt treffet kunne skrevet litt om hvordan man hadde tenkt rundt de forskjellige mulighetene som Våleranlegget gir. For det er ikke bare stort, det er feksibelt også.
Hovedbanen er tredelt, hver av delene kan kjøres alene, eller sammen med en av de andre delene. I del 1 ligger også et flott glattkjøringsanlegg som er utfordrende, med litt vanning like utfordrende som å kjøre på is. Samtidig er det trygge forhold rundt(hvis noen skulle miste kontrollen). Noe av intensjonen, kanskje hovedintensjonen bak disse treffene, er jo at vi skal bli flinkere til å håndtere bilen på grensen, da egner glattkjøringsanlegget deres seg utmerket.
Å kjøre kun banedel 1 alene er noe kjedelig med det fungerer faktisk, for feks SuperStage(SS) egner den seg godt vil jeg tro siden banen er bred, og lang nok. Del 2 kan også benyttes alene, som også del 3 kan. Men som oftest kjøres det enten på del 1 og 2, eller på alle tre delene.
På noen treff der det har vært racing på banedel 1 og 2, har kun del 3 blitt benyttet til banetreff. Men det har blitt kjørt motsatt retning av den vanlige!, dette oppleves som et meget morsomt alternativ. Sjåføren må være nokså presis med hastighet og sporvalg for at det skal fungere nogenlunde: glimrende måte å lære seg at sporvalget og inngangshastighet er vesentlig!. Hvis man feks skal bruke del 1 og 2 til SS så anbefales dette sterkt, ingen av deltagerne kommer til å kjede seg!. Det trengs min 3 personer for å arrangere på denne banedelen; en som slipper utpå og flagger, samt to til som flaggvakter for å holde grei flyt.
Banedel 2 og 3 kjøres visstnok mer nå enn tidligere pga "problemet" i år med ny mikrofon på banedel 1. Dvs at del 1 står tom. Årsaken er at maks 90 dB har vist seg å være problematisk for mange umodifiserte gatebiler, de aller fleste må slippe opp på gassen mens mikrofonen passeres. Hvis man registreres over 90 så er det en advarsel, og -1- mulighet til å modifisere eksosanlegget, hvis man registreres over 90 på ny så nekter Vålermannskapet deg å kjøre mer den dagen, surt.
På anlegget er det også en flott gocartbane, men her slipper kanskje ikke biler utpå? Hvis det var mulig så kunne det vært kontinuerlig bilkjøring her også. Uten servo så er det fin overkroppstrening
, og uansett god og krevende kjøretrening i å kjøre på grensen i relativt lav hastighet.
Jeg hadde nok forventet noe lignende fra de involverte. 
Det var en lang utredning fra deg. Som du kanskje forstår så jobber vi med klubben på frivillig basis. Det er en del folk som hjelper oss for å få til et arrangement på Våler, og det krever litt ressurser. Dersom vi skal dele banen opp her og der, med kjøring på flere deler, krever det enormt med ressurser for å få det til å fungere optimalt. Det er lite som skal til for at det blir fort en lang pause pga. bilhavari, osv.
Uansett, så tror jeg alle er fornøyd at det blir treff på Våler.
Dersom du ikke liker det vi gjør, kan du bare sende et skriv direkte til styret, så tar vi det opp på førstkommende styremøte. Har du flere med deg, vil det veie tyngre.
Vi sees på Våler 