Webansvarlig – Q&A tråd

Arkiv med gamle tråder relatert til gammelt forum og nettside som ikke er relevante lengre.

Svar til: Webansvarlig – Q&A tråd

Innlegg Vinge87 » 28 Nov 2013

fikk det til når jeg logget meg ut, må bare si at dette er det mest tungvindte forumet jeg noen gang har lest på, ligner jo ikke på et forum engang hehe. ( kanskje det ser annerledes ut når man er medlem? )

Vil ha rabattene til klubben jeg, men det må jeg tydelig vis vente på da :(
Vinge87

Medlemsnummer: 0

Innlegg Jås » 28 Nov 2013

Det er bedre saker på gang, håper web-proffen her kan komme med et mer utfyllende svar!..:) jeg har vertfall sendt han melding.
Brukerens avatar
Jås

Medlemsnummer: 10765
Kjøretøy: 1982 E21 "m3", 1982 635csi

Innlegg Vinge87 » 28 Nov 2013

Flott, takk for det.

Håper det går fort så jeg får kjøpt meg vaskeutstyr og noen deler til kebab vognen :D
Vinge87

Medlemsnummer: 0

Innlegg Vegard Brattli » 29 Nov 2013

Vi er i en prosess med å bytte medlemsregister, derfor er registrering satt middeltidig på vent. Dette skulle ha vært i boks nå, men som alltid så opplever man forsinkelser. Vi går over fra betaling med paypal til vanlig kortbetaling, da trenger man abonnement og godkjennelser i flere retninger og det er her det har tatt lengre tid enn det skulle.

Vi beklager ulempene dette medfører, innmelding vil være på plass igjen så fort som mulig og da med et meget proft og trygt system!

Forumet forøvrig er også planlagt oppdatert, det står som punkt nummer 2 på listen etter medlemsregisteret.
Brukerens avatar
Vegard Brattli

Medlemsnummer: 8048
Kjøretøy: E36 325i Coupe

Innlegg 7922 » 30 Nov 2013

Følg gjerne litt med på trådene på Bimmers mhp hva folk vektlegger i et forum, med tanke på layout og generell brukervennlighet.

Jeg har falt nesten helt av dette forumet, og mye av det skyldes enkle ting som at det oppleves som treeegt å laste. Det er også mye støy i skjermbildet, reklame/kalendere/siste forumsvar/siste aktive forumemner/siste nyhetsinnlegg osv.  Dette kunne med fordel vært samlet i en nedtrekksgardin el.l.

Et annen irriterende moment er at dersom man trykker på en tråd, må man deretter scrolle langt ned før man finner starten på tråden.

Småting, men nok til at i hvertall jeg ikke lenger bruker dette forumet særlig ofte.

Når man leser hva brukerne på Bimmers har påpekt som avgjørende for om de blir eller rømmer, går det på så enkle ting som behagelige bakgrunnsfarger, få forstyrrende elementer, enkel bildeopplaster, enkel søkefunksjon, oversikt og generell brukervennlighet.

Hastigheten tror jeg blir sett på som en selvfølge. Her kan jeg jo sjekke mailen før siden åpner. (nesten.. :-) )
7922

Medlemsnummer: 7922

Innlegg Vegard Brattli » 30 Nov 2013

Jepp, vi har et ganske godt bilde av hva medlemmene vil ha! Det tar bare 5 min å sette opp et forum, problemet er å få flyttet over brukere og innlegg. Jeg har hatt lyst til å bytte forumplattform fra dag 1, men det har ikke gått pga. dette. Derfor har vi bare satset på oppgraderinger av plattformen som metronet innførte for et par år tilbake. Nå ser det derimot ut til at vi har funnet en løsning. Det blir, det blir!

Men medlemsregister først. Der er vi nesten i mål med et proft register som er bygget for fremtiden. Alt driftes av Styreweb.
Brukerens avatar
Vegard Brattli

Innlegg GSS » 04 Des 2013

http://bimmers.no/topic/774659-bmwccn-medlemsskap-nede/
GSS

Medlemsnummer: 5583
Kjøretøy: e12 Alpina B7 Turbo, e39 540iT, e38 728ia

Innlegg Jås » 14 Des 2013

Da er innmelding oppe og går igjen.
Brukerens avatar
Jås

Medlemsnummer: 10765
Kjøretøy: 1982 E21 "m3", 1982 635csi

Re: Webansvarlig – Q&A tråd

Innlegg Vegard Brattli » 13 Jan 2014

Nytt forum, ny tråd!

viewtopic.php?f=144&t=6547

Takker for alle bidrag som har vært i utviklingen av det gamle forumet :)
Brukerens avatar
Vegard Brattli

Forrige

Gå til Arkiv

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest