BMW E92 325I N53 2008 MOD - Feiltenning

Tekniske spørsmål angående BMW

BMW E92 325I N53 2008 MOD - Feiltenning

Innlegg E92325i » 27 Apr 2018

Heisann! Har en BMW E92 325i N53, 2008 mod, som har begynt å feiltenne på sylinder 1 & 3. Har bare brukt denne bilen 2 veker siden jeg kjøpte den. Bilen rister pga at den feiltenner på 1 og 3 sylinderen, og får opp feilkode med Carly, som sier at "Injection is turned off". Da rister bilen, og går litt opp og ned på turtall. Det er det samme om motoren er varm eller kald.



Prøvde og slette feilkodene via Carly, og da funket bilen 100%, uten noen form for feiltenning etc. Dette kan jeg kjøre med hele dagen, helt til jeg parkerer bilen, og den står over natten. Da er det samme feilen som før jeg slettet feilkodene. Så hver gang jeg starter bilen om morgenen, må jeg inn på carly og slette feilkoder før jeg kan kjøre noen sted.

Ser også det at tennpluggene burde vært byttet, var byttet på 55,000km, og bilen er nå gådd 126,000km. Men er rart om det er tennpluggene da feilen går vekk ved sletting av feilkoder. Har også byttet en coil, uten noen forskjell..

Hadde vært fint om noen visste hva dette kan være, slik jeg kan fikse dette selv, uten å ha den på verksted.

Her er noen av feilkodene som kommer opp via Carly :)

http://prntscr.com/j9iaho
http://prntscr.com/j9ialv
http://prntscr.com/j9iaqf
http://prntscr.com/j9iaw1
http://prntscr.com/j9ib0g
http://prntscr.com/j9ib53
http://prntscr.com/j9ib9f
http://prntscr.com/j9ibfv
E92325i
 
Innlegg: 1
Registrert: 27 Apr 2018
Medlemsnummer: 0
Kjøretøy: BMW E92 325i N53 2008 Mod

Re: BMW E92 325I N53 2008 MOD - Feiltenning

Innlegg Nikolaj » 11 Mai 2018

Hei,

Ved "Misfire" slåes tenning på sylinderen av automatisk i ECU'en. Dette gir naturligvis vibrationer og følgefeil.

Får du opp noen feilkode om VANOS mechanical Jamming? Siden du har misfire på fler sylindre, kunne det tyde på noe med VANOS-enheten. Følgefeil herav, er også feilmelding på kamakselsensorer.

Ellers ville jeg starte med å skifte tennpluggene, siden de skulle ha vært skiftet uansett. Når nå du har kjøpt ny coil, så prøv å flytte den rundt blant sylindrene som feiler. Hvis dette hjelper, har du isolert feilen til coilpakken.

Jeg vet ikke hvor omfattende diagnose Carly tar på din motor, så kanskje det hadde vært lurt å få tatt en skikkelig diagnose med proff utstyr? Da blir det også enklere for oss andre å komme med råd... ;)

Mvh
Nikolaj
Nikolaj
 
Innlegg: 6
Registrert: 08 Feb 2018
Medlemsnummer: 17160
Kjøretøy: e39 528i


Gå til Teknisk

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Bing [Bot] og 0 gjester

cron