Sensorfeil - 520 dat/2007 modell

Her legger dere ut bilder og film. Vis gjerne frem din bil.

Sensorfeil - 520 dat/2007 modell

Innlegg OAS » 17 Aug 2019

Jeg har en 520 dat / 2007 modell hvor jeg har en tilsynelatende sensor feil - det begynte i 2015.

Når jeg tråkker på litt hardere og turtallet passerer ca 3500 omdr - kommer meldingen opp "Engine fault - reduced power". Når motoren stoppes og startes igjen er det nullstilt.

Bilen har vært inne på merkeverksted som gikk gjennom drivstoff anlegget - skiftet div sensorer og pumper. Det endte opp i 2016 at jeg skulle prøve å leve med denne. I forbindelse med EU kontrollen Jan 2019 ble dette et tema hos et autorisert BMW verksted - som mente at dette skulle de finne ut av. Bilen har vært under deres oppsyn i ca 5 måneder i år - skiftet deler, re-programmert styreenhet, prøving med det ene og det andre - i Aug 2019 sa de at vi finner ikke ut hva som trigger denne sensoren som kommer opp med "Engine fault - reduced power" på ca 3500 omdr. De har vært i kontakt med personell/eksperter i sitt nettverk inn og utenlands men ingen som kunne gi svar til årsaken til at sensor slår inn.

Er det noen av dere som har vært bort i noe lignende og/eller har innspill hva som kan forårsake at sensoren slår seg inn..?

Takker
Mvh
Odd Are
Medl #103
OAS

Medlemsnummer: 103
Kjøretøy: 520 dat

Gå til Bilder/Film

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 0 gjester